česky english

Časté dotazy

 

1. Jak se stanu členem EMUJ?

Abyste si mohli půjčit auto, kdykoliv se vám zachce, přihlaste se online. Celý proces vám zabere jen pár minut. Během následujících dní vám zavoláme, abyste si u nás vyzvedli vaši novou EMUJKartu. Ta je vstupenkou do kteréhokoliv auta v našem systému.

 

2. Jak si zarezervuju auto?

Auto si můžete zarezervovat na webové stránce nebo telefonicky na čísle HELP linky EMUJ, kde vám zdarma pomůžeme s rezervací.

 

3. Jak jízdu zaplatím?

Stačí, když dopředu složíte peníze, a to buď v hotovosti na naší pokladně, zasláním částky na náš bankovní účet nebo použití platební karty přes platební bránu. Náš systém si ověří, zda je kredit dostatečně nabitý pro zapůjčení auta, a po skončení výpůjčky spočítá, kolik stála vaše jízda, a odečte vám peníze z kreditu.    

 

4. Jak zjistím, kolik mě stálo vypůjčení auta?

Cenu jízdy si můžete předběžně spočítat na naší online kalkulačce. Jednou za měsíc vám přijde vyúčtování s podrobným rozpisem.  

 

5. Platí se nějaký vstupní poplatek do systému?

Neplatí. Členem carsharingového systému EMUJ se můžete stát zdarma. Stačí podepsat smlouvu a přijít si vyzvednout EMUJ kartu. 

 

6. Je možné si pronajmout EMUJ hodinově?

Elektromobil EMUJ si můžete zarezervovat jak na jednu hodinu, tak klidně na 7 dní v kuse. Minimální doba zápůjčky je  60 minut, maximální doba zápůjčky není omezena. Započítává se každá započatá hodina a je nutné mít na kreditu nebo na platební kartě dostatek peněz.

 

7. Můžu si EMUJ pronajmout na jednorázovou cestu?

Ano i ne. Elektromobil EMUJ můžete použít na jednorázovou cestu v rámci jeho parkovací zóny, což třeba v Brně u zóny A je jízda přes půl města. Jinak musíte na konci své rezervace elektromobil EMUJ vrátit zpět na jeho parkovací místo nebo do městské čtvrti, kam patří.

 

8. Za jakých podmínek je možné rezervaci zrušit?

Rezervaci můžete zrušit kdykoliv do doby před začátek platnosti rezervace. Protože jde o sdílení aut více lidmi, očekáváme, že zrušení provedete ihned, když se dozvíte, že auto nevyužijete. Jen tak bude moci auto využít někdo další po vás. 

 

9. Jaký typ aut můžu řídit?

K dispozici budou vždy jen čisté elektromobily. Žádné hybridy, žádné přídavné spalovací motory. Pouze čistá elektřina. Počítáme do budoucna s flotilou více typů automobilů. Nyní se můžete prohánět v elektromobilech Peugeot iOn a Nissan Leaf.

 

10. Jak EMUJ auto odemknu?

Jakmile se k nám připojíte, získáte EMUJKartu. Má rozměry běžné kreditní karty. V čase vaší rezervace přidržte EMUJKartu po dobu několika sekund u čtečky karet za oknem auta, které jste si vybrali, a dveře se odemknou. Stejným způsobem postupujete při ukončení výpůjčky. Pokud během výpůjčky chcete auto opustit a později pokračovat v jízdě, tak tehdy používáte k zamknutí auta klíčky od auta. Hlavně nezamykejte auto kartou, když se chcete do něho vrátit a pokračovat v jízdě! Tím se odhlásíte od systému a auto je k dispozici pro další uživatele. Pokud se tohle stane, ihned si musíte objednat novou rezervaci.

 

11. Kde jsou klíčky od auta?

Klíče od auta najdete v přihrádce na straně spolujezdce. Před nastartováním auta je z přihrádky vyjměte a auto s nimi nastartujte. Při přerušení jízdy auto zamkněte klíčem. Až budete chtít skončit výpůjčku, klíč vraťte na jeho původní místo v přihrádce u spolujezdce a auto zamkněte kartou.

 

12. Můžu auto ještě otevřít, když jsem rezervaci definitivně ukončil kartou, ale zapomněl jsem něco uvnitř?

Ano, ještě 5 minut po ukončení vaší rezervace se můžete do auta vrátit, pokud jste v něm něco omylem zanechali.

 

13. Kdy si můžu auto vyzvednout?

Zarezervovaný elektromobil bude připraven k vyzvednutí přesně v době vaší rezervace. Při rezervaci systém nabízí různé časové horizonty v rámci půlhodin a celých hodin, kdy můžete začít s využitím auta. Pokud na tyto doby nechcete čekat, můžete si zarezervovat auto i zpětně, abyste měli možnost si auto otevřít okamžitě. Příklad – je 12:45, a potřebuji si zapůjčit auto ihned. Rezervaci proto objednám na nejbližší půlhodinu12:30, a můžu k autu vyrazit. Za rezervaci se platí, účtuje se vám čas mezi začátkem a koncem rezervace.  

 

14. Můžu si rezervaci prodloužit?

Za předpokladu, že auto není rezervované pro dalšího uživatele ihned po vás, si můžete prodloužit rezervaci pomocí webového rozhraní nebo telefonátem na číslo zákaznické podpory. V žádném případě nemůžete pokračovat dál v jízdě bez rezervace! 

 

15. Kam se auto vrací po skončení rezervace?

Několik elektromobilů EMUJ má své přesné parkovací místo. Tam ho musíte po ukončení výpůjčky zase vrátit. Některá auta mají vymezenou část města, kde je možné auto vrátit. Pokud zrovna v dané čtvrti bydlíte, můžete auto klidně nechat před svým domem. Uvnitř každého auta najdete informaci, kam správně patří. 

 

16. Co je v ceně vypůjčení?

Elektromobily jsou havarijně pojištěné (pro ČR), servisované a mají sezónní pneumatiky. Elektromobily značky Nissan Leaf jsou opatřené dálniční známkou pro Českou republiku.

 

17. Jak je zajištěno nabíjení aut?

V každém autě jsou karty pro nabíjení u stanic. Jsou podobné kartě CCS u aut na benzín. Pomocí nich budete u nabíjecích stanic nabíjet zdarma. Seznam nabíjecích míst naleznete na našem webu nebo v přihrádce u spolujezdce. 

 

18. Budete rozšiřovat seznam nabíjecích míst?

Ano, záleží nám na tom, abyste měli spoustu možností, kde elektromobil na­bíjet. Kromě toho, že nabijete auto u nabíječek společností jako je ČEZ, E.ON nebo PRE. Pracujeme také na tom, abyste elektřinu dostali zdarma i v naší partnerské síti hotelů, restaurací a firem, které vám poskytnou venkovní zásuvku.

 

19. Proč bych měl zrovna já auto nabíjet?

Dostanete za to od nás totiž zaplaceno. Podívejte se do našeho ceníku. Po cestě se můžete  stavit na kávu nebo na oběd, mezitím nabít energii a ještě si snížit poplatek za vypůjčení. 

 

20. Můžu si auto nabíjet doma?

Ano! To je totiž místo, kde vám zaplatíme nejvíce. Elektromobil můžete například nabíjet přes noc a ráno nám jej vrátit. 

 

21. Můžu v EMUJ převážet zvíře?

Ano, ale musí být umístěno v uzamykatelném přepravním boxu. Mnoho našich členů je alergických na zvířecí chlupy. Pokud se vaše zvířátko dostane ze schránky ven, musíte auto před koncem své rezervace vyčistit.

 

22. Smí se v EMUJ kouřit?

Ne, kouření auto poškozuje a má dopad na zdraví jiných uživatelů. Pokud jako uživatel budete v autě kouřit, naúčtujeme vám poplatek za kompletní vyčištění auta od kouře.Držení cigarety ven z okýnka je také považováno za kouření uvnitř auta. 

 

23. Co když auto znečistím?

Vaší povinností je vracet auto čisté. Jestli ho vrátíte znečištěné, kromě ceny za vyčištění budeme po vás požadovat i pokutu za porušení pravidel.

 

24. Co mám dělat, pokud budu účastníkem nehody?

Kontaktovat HELP linku EMUJ a Policii ČR. Formulář pro zápis nehody najdete v autě.

 

25. Jaké mohu použít tarify?

Máte možnost využívat dva tarify. Pokud auta používáte zcela mimořádně, postačí tarif UŽÍVÁM SI. Je bez měsíčních poplatků, platíte pouze za ujeté kilometry a čas vypůjčení. Jestliže však auto budete používat na více než 100 km za měsíc, vyplatí se tarif ŠETŘÍM. U něj je sice účtován měsíční poplatek, ale má nižší sazbu za kilometr a čas vypůjčení auta, takže se již brzy vyplatí.

 

26. Nabízíte členství v EMUJ také pro firmy?

Ano, naše nabídka EMUJ pro firmy je skvělou alternativou k taxíkům, půjčovnám aut, firemním flotilám, platbám zaměstnancům za použití vlastního auta, která šetří peníze a čas. EMUJ vám nabízí samoobslužný přístup k rozmanité flotile elektromobilů 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

27. Kde najdu uživatelskou příručku k vozu

V příhrádce spolujezdce, nebo zde na webu. LEAF-owner-manual.pdfI­ON01_2014_CS.pdfi­On_C_Zero_Res­cue_Manual_OR_en_GB­.pdfNissan_Le­af_Cz.pdf